zondag 25 april 2010

Tutorial Vintage bloemen,

Vandaag heb ik voor jullie een tutorial gemaakt over vintagebloemen, gemaakt van koffiefilters.
Ik vond het heel leuk om te maken en wil het graag met jullie delen.


Op foto 1 zie je de uitgestanste rondjes, hiervoor heb ik de scalloped circles van de nestabillities gebruikt en dan de kleinste stans.
Op foto 2 heb ik van alle uitgestanste rondjes propjes gemaakt.
Op foto 3 worden de propjes weer uitgevouwen en op elkaar gestapeld en vastgemaakt met een brad.en vastgemaakt met een brad.
Op foto 4 begin je met het middelste propje op te frommelen,dat mag best strak zodat je de brad niet meer ziet. Daarna het volgende laagje,etc.
Op foto 5 zie je het resultaat als je alle laagjes hebt gehad, de buitenste laagjes vouw je weer een beetje naar buiten en het middelste "het hartje" laat je zoveel mogelijk in elkaar gedrukt.
Op foto 6 zie je het eindresultaat, de bovenste twee bloemen zijn onbehandeld. De onderste bloemen zijn wel behandeld, waarvan de middelste met glimmermist is bespoten. En de buitenste twee zijn met de airbrusch voorzien van een kleurtje.




Op deze manier kun je hem helemaal aanpassen aan de stijl van je kaart. Ook is het leuk om ze met stickels te bewerken. De mogelijkheden zijn eindeloos zodat je iedere bloem in je eigen stijl kan maken.
Ik vind ze erg vintage!! Ik hoop dat het zo voor jullie duidelijk is en jullie net zoveel plezier aan het maken van de bloemen beleven als ik vandaag heb gehad!!
Mochten jullie ze gebruiken, laat dan even een berichtje achter zodat ik op jullie blog kan komen kijken.
Ook zou ik het heel leuk vinden als jullie een berichtje achterlaten wat jullie ervan vinden.

Lieve groet Yvon.








11 opmerkingen:

  1. leuk! ik ben er toevallig net mee bezig. haha maar dan met glimmer mist. maar het reslutaat is aardig hetzelfde ;)

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee, ik ga het vast eens proberen.

    Groetjes Hanny.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er mooi uit, Yvon, ga ik zeker eens proberen.
    Dank je wel voor de uitleg.

    Groetjes Jolande

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk Yvon ga ik zeker eens proberen want bloemen weten wat hoor ik heb zoveel malletjes maar het is net niet wat ik zoek misschien dat dit het is.
    Hihi ben ook al met roosjes maken bezig geweest met de ponsen.
    Bedankt voor het delen.
    Groetjes Janny.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dat ziet er wel leuk uit yvonne.

    ps ik kan je nog geen patroon sturen van het doosje die ik je belooft hebt.
    mijn snij machine is stuk sorry.
    maar hij komt wel

    groetjes arina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Yvon, echt superleuk geworden die bloemen en inderdaad passen ze heel goed op een vintage kaart. Ik ga ze zeker eens maken alleen heb ik die scalloped circles nog niet dus het moet nog even wachten.
    Vandaag was ik toevallig wel net begonnen aan andere bloemen die ook een mooie vintage uitstraling hebben. Daar kun je er nooit genoeg van hebben hé?
    Met mij gaat het trouwens wel ok hoor. Mijn moeder is nu thuis en ze knapt aardig op van de operatie en zolang het met haar goed gaat, gaat het met mij ook goed ;)
    Lief dat je ernaar vraagt hoor, liefs jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Yvonne,
    Mooi resultaat zo met die koffiefilters. Ik gebruik de zelfde techniek met scrapboekpapier en dat word ook heel mooi.

    groetjes,
    anette

    BeantwoordenVerwijderen
  8. supermooie bloemen,ga het ook proberen,dank je wel voor de uitleg.
    xxxGea

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk idee ga dit eens proberen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige bloemen Yvonne! Wat een goed idee om koffiefilters te gebruiken! Ze worden op dezelfde manier gemaakt als ik in mijn filmpje laat zien. Behalve dat je cardstock of dik papier eerst nat moet maken.
    Ik heb ze een maand of twee geleden voor het eerst zien maken door een Stampin'Up demonstratrice, maar zij wist niet wie deze bloemen bedacht had.

    Groetjes, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wow wat zijn de bloemen mooiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
    ik ga gelijk van de week bij me moeder koffie filters pikken hoor ik heb ze dus niet meer vanwege de senseo hahaha
    dank je wel voor je geweldige tip
    gr desi

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor het plaatsen van een berichtje,ik lees ze met veel plezier en word er altijd erg blij van.Lieve groet yvon

Even voorstellen

Mijn foto
Hoi, ik ben Yvon 46 jaar en getrouwd met Michel mijn lieve rots in de branding en samen hebben we twee fijne jongens. Tom van zeventien en Frank van dertien jaar. Ik scrap al een paar jaar, ben begonnen met Lay outs en op dit moment ook veel kaarten. Het is een heerlijke uitlaatklep om even te ontsnappen aan alledag. Ons gezin is compleet met een bruine labarador Luna en twee poezen Lizzy en Zoë. Ik vind het leuk als je komt kijken op mijn blog en een berichtje achterlaat.

Blogarchief

Bezoekers

Zwolle

Mijn werken

Mijn lijst met blogs

Papierpiercing met digi stamps.

Papierpiercing met digi stamps.
Mariska's Tutorial

zaterdag 03-04-2010

zaterdag 03-04-2010
Mijn allereerste award

zondag 25 april 2010

zondag 25 april 2010
mijn tweede award gekregen van Nicole

Derde award van Arina gekregen

Derde award van Arina gekregen
28 april 2010

Award

Award
Van Marianne en Anneke